Previous Next
Προβλήματα σπονδυλικής στήλης
Προβλήματα σπονδυλικής στήλης
Προστασία της σπονδυλικής στήλης

Η σπονδυλική στήλη σας επιτρέπει:περπάτημα, κάθισμα, ορθοστασία, σήκωμα, λύγισμα, εργασία, παιχνίδι και ύπνο.

Αλλά..τα προβλήματα με τη μέση σας μπορούν να σημαίνουν
  • αδιαθεσία
  • πόνους
  • χάσιμο χρόνου
  • δαπάνες
  • αναπηρία
Η μέση είναι το τμήμα εκείνο του σώματος που τραυματίζεται ευκολότερα.
Ενα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων θα υποφέρει από οσφυαλγία κάποτε στη ζωή του. Ο καθένας μπορεί να προσβληθεί: άντρες, γυναίκες, υπάλληλοι, εργάτες, γέροι, νέοι.
 
Ομως μην ξεχνάμε ότι η πρόληψη των τραυματισμών στη μέση είναι πολύ ευκολότερη από τη θεραπεία.

Η ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗ ΣΑΣ ΣΤΗΛΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Περιλαμβάνει:
  • Τους 33 ή 34 Σπονδύλους. Οι 24 στο επάνω τμήμα της χωρίζονται από δίσκους που ενεργούν σαν προφυλακτήρες.
  • Τον νωτιαίο μυελό. Ενα κορδόνι από νεύρα. Εχει πάχος 1,25 εκ.και μήκος 45 εκ. Είναι ο συντονιστής όλων των κινήσεων κάτω από το επίπεδο του λαιμού.
  • Τα νεύρα. 31 ζευγάρια που διακλαδίζονται από τον νωτιαίο μυελό, μεταδίνουν πληροφορίες στον εγκέφαλο και εντολές στους μυς.
  • Τους μυς. 400 τον αριθμό, παράγουν την κίνηση προς κάθε κατεύθυνση. Προσδένονται στα οστά με περίπου 1000 τένοντες.
ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΒΑΛΟΥΝ ΤΗ ΜΕΣΗ
 
Υπερένταση/Κόπωση μπορούν να προσβάλουν την σπονδυλική στήλη, τους μυς και τις κλειδώσεις από πάνω μέχρι κάτω στη ράχη.
Σπασμένος σπόνδυλος μπορεί να τραυματίσει τον νωτιαίο μυελό και να προκα-λέσει απώλεια κινητικότητας και αίσθησης κάτω από την περιοχή του τραυματισμού.
Θλάση δίσκου μπορεί να συμπιέσει το σπονδυλικό νεύρο, προκαλώντας πόνο χαμηλά στη μέση και στα κάτω άκρα.
Τραυματισμός/Ασθένεια όπως μόλυνση ή αρθρίτιδα μπορούν να εξασθενίσουν τη μέση, να οδηγήσουν σε τράβηγμα, σπάσιμο ή θλάση δίσκου.

Τα αίτια γι’αυτά τα προβλήματα περιλαμβάνουν:
Τη μέτρια φυσική κατάσταση που σε κάνει επιρρεπή σε τραυματισμό.
Νωχελική στάση- Θεληματική κατάπτωση, κυρτοί ώμοι, ο ένας γοφός  ψηλότερα απ’τον άλλο μπορούν να προκαλέσουν πισωβαρή στάση, υπερβολικό κύρτωμα προς τα εμπρός του κάτω μέρους της σπονδυλικής στήλης.
Ελλιπής άσκηση του σώματος- Οι περισσότεροι πόνοι της μέσης οφείλονται στην έλλειψη σωματικής άσκησης. Οι αδυνατισμένοι ραχιαίοι και κοιλιακοί μυς δεν μπορούν να υποστηρίξουν τη σπονδυλική στήλη, με αποτέλεσμα να πέφτει προς τα πίσω το βάρος του σώματος και ν’αδυνατίζουν οι κλειδώσεις.
Υπερβολικό βάρος- Η πληθωρική κοιλιά τραβάει συνέχεια προς τα εμπρός τους μυς της ράχης, τεντώνει και εξασθενεί τους μυς της κοιλιάς. Αυτό είναι μια από τις σοβαρότερες αιτίες για την πισωβαρή στάση του σώματος και τα προβλήματα μέσης που συνεπάγεται.

Η λύση;
Υποβάλλεστε σε τσεκ-απ και ζητάτε τη συμβουλή γιατρού για τον τρόπο που θα βελτιώστε τη στάση του σώματος.
Κρατάτε το κεφάλι ψηλά, μέσα το στομάχι, τους γοφούς γυρισμένους μπροστά για ν’αποφεύγετε τα προβλήματα με το ρίξιμο πίσω του κορμιού.
Αποκτήστε φόρμα. Προσπαθείστε να τρέξετε, να κολυμπήσετε. Με το μαλακό όμως. Εντείνετε προοδευτικά την πρασπάθειά σας. Επιβραδύνετε το ρυθμό εργασίας ή διακόπτετε αν πονάτε.
Προσέχετε το βάρος σας.Καταναλώνετε τροφές με ποικιλία και με μέτρο. Αποφεύγετε την πολυφαγία και τα βαριά φαγητά τρώτε λιγότερα λίπη και γλυκά.